Home » Noutati » Un asteroid gigantic ar putea să lovească Terra în 2032

Un asteroid gigantic ar putea să lovească Terra în 2032

Un asteroid uriaş care ar putea să lovească Terra în 2032, cu puterea a 2.500 de bombe nuclare, a fost descoperit de o echipă de astronomi ucraineni, informează Mediafax.

“Lumea, aşa cum o ştim, s-ar putea sfârşi pe 26 august 2032”, afirmă autorii acestui articol apărut pe site-ul tabloidului britanic Daily Mail.

Un asteroid cu un diametru de 396 de metri se îndreaptă spre Terra şi ar putea să lovească planeta noastră cu o forţă echivalentă cu aceea degajată de 2.500 de bombe nucleare, au anunţat astronomii ucraineni.

Specialiştii de la Observatorul astronomic din Crimeea au descoperit acest asteroid, denumit 2013 TV135, la sfârşitul săptămânii trecute, iar comunitatea ştiinţifică a anunţat că acest corp ceresc este unul dintre cei mai periculoşi doi asteroizi descoperiţi vreodată.

Impactul cu un astfel de asteroid a putea distruge o suprafaţă de peste 260.000 de kilometri pătraţi şi ar putea schimba clima de pe Terra pentru mulţi ani.

Din această cauză, NASA a inclus asteroidul în categoria corpurilor cereşti “potenţial riscante”.

Totodată, oamenii de ştiinţă au alocat acestui asteroid cel mai mare scor de periculozitate – 1 – pe Scara Torino care are valori de la 1 la 10. Un singur alt asteroid a primit scorul 1.

Asteroidul se va apropia de Terra mai întâi în 2024, permiţând astfel oamenilor de ştiinţă să îi examineze mai bine orbita şi să calculeze cu un grad mai mare de acurateţe coordonatele eventualei zone de impact.

În prezent, asteroidul 2007 VK184 este considerat corpul ceresc care prezintă cel mai mare risc de impact cu Terra. Acest asteroid cu un diametru de 128 de metri are o probabilitate de 1 la 2.700 de a se ciocni cu planeta noastră în anul 2048. El a fost primul asteroid care a primit nota 1 pe Scara Torino.

Lasa un comentariu