Home » Diverse » Sanatate » TOP 5 motive pentru a mânca mai multe ciuperci

TOP 5 motive pentru a mânca mai multe ciuperci

Ciupercile sunt o sursă gustoasă de nutrienţi care pot reduce riscul de cancer şi de boli de inimă. Aceste legume sunt pline de antioxidanţi şi vitamine, de aceea consumul lor regulat poate proteja organismul împotriva bolilor.

1 Ciupercile pot preveni cancerul

Studiile au demonstrat că ciupercile proaspete contribuie la scăderea considerabilă a riscului de apariţie a cancerului mamar la femei. Soiurile albe de ciuperci şi tipurile cremini, maitake şi portobello au cele mai bune efecte. Bărbaţii, în schimb, ar trebui să consume mai multe ciuperci champignons, care conţin mult seleniu, un oligoelement valoros împotriva cancerului de prostată.

2 Ciupercile ajută sistemul cardiovascular

Ciupercile conţin ergothioneine, un antioxidant puternic care poate reduce riscul de boli de inimă şi nivelul ridicat de trigliceride. Ciupercile exotice, cum ar fi maitake şi shiitake, au cele mai mari cantităţi de ergothioneine.

3 Ciupercile întăresc sistemul imunitar

Ciupercile sunt singurele legume care conţin vitamina D, un nutrient important pentru sănătatea oaselor şi a sistemului imunitar. Ciuperci shiitake şi cele albe au cea mai mare cantitate de vitamina D. În plus, acestea conţin substanţe antibiotice care inhibă şi chiar distrug o serie de bacterii, stimulează activitatea leucocitelor şi cresc rezistenţa organismului la îmbolnăvire, arată nutriţionistul Mihaela Bilic în cartea „Sănătatea are gust”.

4 Ciupercile nu îngraşă

Ciupercile proaspete sunt sărace în calorii (10 calorii la 100 de grame) şi bogate în proteine, de aceea pot fi consumate fără griji de persoanele care au proble­me cu greutatea. Ele pot fi adăugate în diverse salate pentru un aport suplimentar de nutrienţi.

5 Ciupercile combat stresul

Ciupercile sunt sursa vegetală cea mai bogată în vitaminele B, care ajută la combaterea simptomelor şi cauzelor stresului şi a oboselii. În ciuperci există, de asemenea, o serie de minerale importante cum ar fi potasiu, seleniu, zinc, care contribuie la sănătatea sistemului nervos.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*