Home » Diverse » Curiozitati » Călătorești cu avionul? Toate lucrurile care ți se pot întâmpla în timpul zborului

Călătorești cu avionul? Toate lucrurile care ți se pot întâmpla în timpul zborului

Un nou infografic arată exact cum este afectat organismul de spațiul strâmt din avion și de presiunea constantă din timpul zborului, conform The Independent.

Astfel, riscul de a răci în avion este de 100 de ori mai mare decât la sol, pentru că jumătate din aerul din aeronavă este recirculat, împrăştiind, astfel, germeni şi viruşi, arată infograficul, realizat de o companie britanică de asigurări de călătorie. Desenul mai arată și că, în timpul zborului, aerul uscat şi presiunea îţi vor afecta auzul, sinusurile şi gustul. Trupul ţi se va deshidrata, întrucât într-un zbor de trei ore vei pierde aproximativ 1,5 litri de apă. Nivelul de umiditate din avion, care este de obicei în jur de 4%, va duce la uscarea mucoasei nazale, a gurii şi a gâtului.

Corpul tău nu se va oxigena prea bine, pentru că în cabina aeronavei presiunea aerului este 75% din cea normală atmosferică. Un nivel scăzut de oxigen în sânge poate duce la ameţeli, oboseală şi dureri de cap. În plus, te poți balona, și poți suferi de constipaţie şi dureri de stomac. Din cauza lipsei de mişcare, sângele se va scurge în picioare, crescând riscul,în timp, de apariţie a unor boli ale venelor.

Şi ca şi cum cele de mai sus nu ar fi fost suficiente, eşti expus şi la radiaţii cosmice. În timpul unui zbor de şapte ore, eşti expus unei doze de radiaţii egale cu cea a unei radiografii.

Compania de asigurări de călătorie care a realizat acest infografic oferă şi câteva sfaturi pentru a mai reduce din aceste efecte negative ale zborului:

  • Evită alcoolul şi cafeaua şi consumă multă apă, preferabil îmbuteliată.
    Foloseşte picături pentru ochi şi ţine la îndemână o cremă hidratantă, pe care să o foloseşti când ţi se usucă buzele şi faţa.
    Dacă zborul este mai lung, nu sta tot timpul pe scaun, ci fă scurte plimbări prin cabină, pentru a pune sângele în mişcare şi a-ţi dezmorţi picioarele.
    Spală-te pe mâini, foloseşte şerveţele dezinfectante şi poartă o mască pentru a te feri de germeni şi viruşi.
    Pentru a reduce presiunea din sinusuri, înghite des, mestecă gumă şi mişcă-ţi maxilarele. Pot ajuta şi picăturile pentru nas.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*