Home » Bacau » De pe Facebook: Primarul Bacaului, 2.000 de lei pentru un anunt in Desteptarea

De pe Facebook: Primarul Bacaului, 2.000 de lei pentru un anunt in Desteptarea

Pe pagina sa de Facebook, Vlad Popovici scrie despre << cheltuielile “dubioase” ale Primăriei Bacău către trustul de presă local Deșteptarea, sume încadrate între 900-1.900 de lei, din bani publici.>>

Tânărul blogger Popovici trebuie lăudat pentru aducerea în dezbatere a acestui subiect extrem de incomod pentru “telectualii” bacovieni: cum se vând “marii” ziaristi din presa locală pe o cutie de bomboane cu ciocolată de la Selgros.

Dar hai să-mi strig si eu oful legat de acest subiect…

Nu poate nega nimeni faptul că mai toate contractele de publicitate continuă să îndeplinească şi funcţia de “semn de recunoaştere”, destinat oamenilor de afaceri locali, care semnalează că instituţia de presă sau proprietarul acelei companii este în relaţii bune cu autorităţile.

Actualul primar al Bacăului nu este singurul care a inţeles că actuala legislaţie ce reglementează publicitatea din bani publici le permite încă autorităţilor să abuzeze de fondurile de publicitate, distribuindu-le în baza unor criterii care ţin cont de interesul personal sau de grup, nu de cel public. Și fostul primar, Romeo Stavarache, îsi cosmetiza imaginea de “sfant incoruptibil” cu ajutorul presei locale, defunctul 1Tv Bacău si fostul cotidian Ziarul de Bacău fiind “fondurile de ten” cele mai de succes din trusa de machiaj a PNL Bacău.

Primarul Cosmin Necula și partidul din spatele său confundă, intenţionat sau nu, comunicarea destinată publicului lor cu serviciul de relaţii publice al instituţiei şi cu promovarea propriei imagini (favorabile). În consecinţă, administratia Necula apeleaza la bani publici pentru a cumpără spaţiu in presa locală ca să transmită diversele ei actiuni cu iz electoral, ceea ce cu greu se poate încadra la capitolul “publicitate publică”.

Se remarcă existenţa unei linii de demarcaţie foarte fine între informaţia de interes public şi advertorialul ce conţine informaţii furnizate şi plătite de autorităţi. Unele publicaţii includ în spaţiul editorial informaţiile ce emană de la autorităţi, considerându-le de interes pentru publicul lor, în timp ce Desteptarea este plătită cu bani publici pentru a face acelaşi lucru, în regim de publicitate. Această practică crează concurenţă neloială pe pieţele locale şi lucrează, de regulă, în detrimentul canalelor mediatice care îşi îndeplinesc corect misiunea de informare.

După ce Cosmin Necula a virat în contul familiei Sechelariu aproximativ 2 milioane de euro (bani publici, să nu uităm acest mic amănunt!), hopa și Deșteptarea cu o ploaie de articole omagiale la adresa primarului și a PSD, cel mai desănţat articol propagandistic fiind cel semnat “Deșteptarea” și având următorul titlu: “Primarul Necula face bilanțul primelor 100 de zile de mandat“.

Nu ne îndoim ca primarul Necula va face și bilantul primelor 200 de zile de mandat. Și tot pe bani publici.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*