Home » Bacau » Aeroportul Internaţional “George Enescu” din Bacău, gata de modernizare

Aeroportul Internaţional “George Enescu” din Bacău, gata de modernizare

Compania Blue Aero, concesionarul care a preluat în 2010 administrarea Aeroportului Internaţional “George Enescu” din Bacău, a achitat, marţi, taxa aferentă autorizaţiei de construcţie către Consiliul Judeţean Bacău (aproape 350.000 de euro), document absolut necesar pentru începerea lucrărilor de modernizare la care se angajase firma la semnarea contractului.
Valoarea acesteia, la 1% din costul investiţie de 35 de milioane de euro ce urmează a se finaliza în următoarele 30 de luni, a fost subiect de negocieri timp de aproape un an dar şi cauză a unui proces juridic între Blue Aero şi Consiliul Judeţean, proprietarul aeroportului.

‘Compania zice că nu ar trebui să plătească această taxă pentru autorizaţia de construcţie pentru că aeroportul va reveni peste 35 de ani, la încheiarea contractului de concesiune, judeţului Bacău, dar legal trebuie să o suporte, deoarece nu are importanţă că aceeaşi instituţie a concesionat activul şi, de asemenea, trebuie să emită şi autorizaţia de construcţie. Fără achitarea taxei nu putem emite, legal, documentul ‘, declara, la finele lunii ianuarie, pentru Agerpres, Dragoş Benea, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău.

Faptul că banii au fost viraţi în contul CJ ‘înseamnă că, foarte curând, lucrările de modernizare ar trebui să înceapă, dar va trebui să adaptăm graficul execuţiei printr-un act adiţional, deoarece autorizaţiile au fost obţinute mai târziu decât se stipula în contractul de concesionare încheiat la începutul anului trecut’, a menţionat, marţi, pentru Agerpres, Oana Chelaru, directorul regiei care administrează din partea Consiliului Judeţean aeroportul băcăuan.

Potrivit acesteia, ‘termenul de 30 de luni de executare a lucrărilor va intra în vigoare de la data eliberării autorizaţiei de construcţie şi nu de la semnarea contractului, cum era stabilit iniţial’. Oana Chelaru a indicat între cauzele care au condus la întârzirea debutului lucrărilor şi ‘obţinerea dificilă a actelor care stau la baza certificatului de urbanism, avizului Autorităţii Aeronautice Române (AAR), al Inspecţiei în Construcţii, acordurilor pentru reţele de apă, electricitate, acţiuni ce s-au întins pe mai bine 6 luni, dar cel mai mult a durat obţinerea avizului de mediu’. Alte obstacole au fost faptul că firma Aerostar SA dorea să construiască un hangar şi avea deja avizul AAR, faptul necesitând reautorizarea Aeroportului, precum şi descoperirea existenţei a două fâşii care se suprapuneau terenului public concesionat.

Aeroportul băcăuan se află în proprietatea Consiliului Judeţean. Neavând resurse financiare să îl doteze la nivelul standardelor mondiale în domeniu, instituţia a iniţiat, în anul 2008, cu asistenţă asigurată de un consorţiu format din compania de consultanţă Deloitte România, firma de avocatură Boştină&Asociaţii şi Institutul de proiectare în domeniul tehnologiei de aviaţie IPTANA Bucureşti, o licitaţie internaţională la care s-au înscris cinci firme europene. Contractul de concesiune, o premieră în domeniu în ţara noastră, a fost câştigat de compania românească Blue Air care s-a obligat să îl aducă la standardele din UE.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*